SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

Why love ??

We all want to fall in love. Why?Because that experience makes us feel completely alive.Where every sense is heightened,every emotion is magnified,our everyday reality is shatteredand we are flying into the heavens.It may only last a moment, an hour, an afternoon.But that doesn't diminish its value.Because we are left with memoriesthat we treasure for the rest of our lives.

Semuanya Indah dari sudut pandangan semata-mata

Semuanya Indah dari sudut pandangan semata-mata
Hindari Syaitan

Life to Live

Life to Live
Penenang Diri Paling Mujarab

Tuesday, December 10, 2013

Pati Rojak Buah & Sengkuang Calit

Suka makan rojak buah & sengkuang calit tapi x de masa nak buah kuah rojak atau tak reti nak buat kuah rojak yang sedap?

Kini saya ada untuk membantu.. pati kuah rojak yang pekat dan sedap menyengat.. gerenti puas hati

Hanya perlu potong2 buah2an dan gaul.. siap dimakan.. utk sengkuang calit hanya perlu calit pada sengkuang yg dah dipotong dan siapppp...

Harga? RM5.00 sahaja sebekas.. jangan tak percaya.. sebekas ni anda boleh buat dekat 10 mangkuk rojak buah utk 10 orang makan.... banyak kan..

Pati yang memang sangat2 pekat hingga anda hanya perlu guna sedikit sahaja untuk semangkuk buah.. kacang? Kacang telah tersedia dalam kuah tersebut so x perlu lg bersusah payah nak goreng kacang nak tumbuk bagai..

Bagi peniaga/pemborong/nak buat party/majlis kenduri kahwin/doa selamat atau apa2 event juga dialu-alukan.. kita kira per/kg..

Jadi jangan tunggu lama2.. gerenti sedap dan puas hati..

Untuk tempahan sila sms/whatsapp 0176895107

Aura White Murah!!

Salam..

Korang mesti dah tau pasal produk Aura White yang ngah digilai ramai tu kan..

Ok nak share kat korang.. skrg korg leh dapatkan produk aura white dgn harga murah..

Free shaker
Free serum muka aura white
Free postage

Yer betul.. jadi jangan lepaskan peluang keemasan ni yer..

Normal price RM150 tapi nak dapatkan best price? Senang sahaja just sms/whatsapp ke 0176895107.

Aura white ternyata berkesan.. 

Ramai dah cuba anda bila lagi??

Sunday, December 8, 2013

Alhamdulillah.. Subhanallah..

Alhamdulillah.. Allahhuakbar.. Subahannallah..

Itu lah ayat yang mampu keluar dari bibir ni tatkala lahirnya baby comel seberat 3.05kg tepat pada jam 2.24pagi waktu tempatan..

Tarikh 19.09.13 adalah tarikh keramat bagi aku dan suami ku.. dan Alhamdulillah proses bersalin lancar dan pintu bukak dengan cepat dan jayanya sampai aku x sempat pon minum air selusuh..

Berkat doa semua.. terima kasih Ya Allah.. dan terima kasih pada yg mendoakan aku..

Disini aku kongsikan gambar putera sulungku yang telah kunantikan selama 3Tahun!!

Muhammad Na'il Rafa Bin Riduan

Semoga menjadi anak yang soleh dan membimbing mummy daddy ke syurga insyaallah..

Thursday, November 7, 2013

Sakit contraction!!

Pas induce pg td yg aku dh citer kt entry lepas aku x de rasa sakit nak beranak pun.. kui kui

Aku leh borak2 ngan org yg dtg melawat.. leh mentedarah en somi bwk makanan.. wink wink

Petang tu mak aku dtg pakcik sedara dtg.. bapak aku dtg.. kwn nek busu aku dtg ramai lah dtg..

Dan berkat doa semua orang kul 6.30ptg 18.09.13 tu aku rasa sakit pinggang mcm senggugut.. tp aku leh gelak2 lagi hahaha.. leh borak2 lg.. mama aku suh aku bawak berjalan jalan dalam wad.. aku nak g berak skali kuar lendir ngan darah.. aku g tau misi then misi tu kata ok.. heh!! Ok jer??? Ngeee

Semua dh balik en somi aku suh aku jenjalan.. masa ni kul 7mlm.. kul 7.30mlm aku pon bawak g mandi air suam lama2.. suami aku dah kusuruh balik.. kesian seharian dia tunggu buah tak gugur.. ekekek

Lama gak aku mandi sebab bila kita mandi air suam yer jgn lak korg g mandi air sejuk, pintu rahim kita akan lebih mudah terbuka..
Selesai mandi aku bawak tido.. tapi doc Azrai dtg kul 10.30 mcm tu dia kata nak cek jalan.. aku pun berserah je la.. then doc kata dr awak tanggung sakit meh saya tlg bukakkan jalan.. huahuahua..

Dah tu trus tolak labour room.. suami aku pun kelam kelibut la jwbnya.. kul 11 tu tolak aku g labour room masuk ubat utk berak dengan x semena mena nya aku bergegas g toilet.. adoii dalam toilet risau gak aku mana laki aku ni sempat x dia dtg.. ngeee

Aku kuar he toilet laki aku kat kaunter.. eh dia ni magic ke bwk kete mcm mana leh smpai cpt.. aku trus baring atas katil n mintak epidural..

Misi kata tggu doc epidural ngan uruskan baby lain.. aku pn tggu dh kul 12 bukak 5cm.. misi epidural saya mana... misi kata doc ada 2 kes urgent bby 2 patient tu x nak kuar dia uruskn tu dulu baru dtg sini.. misi pn enjet aku pain killer.. haha.. rasa aakit tu kerap.  Mcm rasa senggugut.. tp aku sempat gak tido2 ayam.. suami aku dok baca yassin sebelah aku. 

Kul 1am misi cek dah bukak 7cm.. aku mcm tkejot.. lajunya bukak.  Adehhh... berkat aku amalkn e.p.o.. berkat aku mandi air suam lelama.. berkat aku lompat bintang.. berkat aku jenjalan lelama kat tasik cempaka masa suami aku tgh pasang p.a system utk senamrobik.. berkat aku minum resberry leaf tea.. berkat aku tak putus zijir Ya latif.. beekat doa semua yg syg aku.. berkat laki aku baca yassin sblh aku.. ambooi byknya bkat.. hehe

Kul 2 tu aku rasa nak tberak dan betul2 aku tberak.. misi ckp x pe berak je.. misi tlg bersihkan.. uwaaaa malu siottt.. 2.15 tu aku tberak skali lagi rupanya pintu sudah 10cm ohoiiii.. doc kata awk ni nak beranak bkn nak berak.. ahahaha mana la aku tahu..

Doc kata x yh epidural awk teran je.. masa aku teran siap btekak ngan doc.. hahaha.. bantai laaa... aku teran cara aku doc suh teran cara dia.. ngeee sorry doc.. tp doc puji aku pandai teran..

Siap doc panggil suami aku tgk kepala anak kami.. ye la yg suami aku pn asyik tertinjau tinjau je haha..

2.24am keluarlah mcm laju je bila kepala dh keluar.. ermm ayat mcm ni pn boleh.. alhamdulillah doc siap suh aku tgk bby apa.. aku jwb boy.. 

Dh siap lap2 bby tu letak atas dada aku.. sementara tggu uri keluar.. dh kuar uri misi amek bby ltk kt sblh aku.. proses mnjahit.. lama giler pdhl x byk koyak.. teliti sungguh.. ngee.. sampai ttido aku.. bila tjaga x siap lg.. dh la x der bius.. adehhh

Dh siap jahit misi bg air milo ngan biskut p aku suh suami aku yg minum ekek.. bahagianya waktu tu..

Ok sampai sini je.. klo nak membebel panjang g rasanya.. t la aku smbg..

Monday, October 14, 2013

Air ketuban kurang, sesak nafas dan baby kurang gerak

Pada 17.09.2013 seperti biasa aku tido je la kje lain tak der.. ish jangan ikut tau bahaya...

Pastu nak dijadikan cerita malam tadi aku kepenatan sebab cirit birit so korang x leh la marah aku sebab tido sampai kepetang.. hahaha

Petang tu aku bangun la nak mandi.. nak masak.. nanti en somi nak balik keje makan.. memandangkan aku pun belum nak beranak lagi so kne la mengactivekan diri jugak takut payah nak beranak.. bak kata mama aku.. ngeee

Masak punya masak last2 aku rasa nk pitam.. aku terduduk.. jeng jeng jeng.. aku rasa dada aku ketat dan susah nak nafas.. nasib baik aku dh habis masak.. aku pun masuk bilik bukak ekon cuba duduk dan bernafas dgn tenang..

Pastu rasanya masih sush nafas aku call la en somi utk bwak aku g klinik.. sampai klinik dr zurimah, dr bismi (doc yg slalu cek aku every month.. aku x g pn cek up kk kerajaan sbb mls nk tunggu turn lama gilos) dia pn buat cek oksigen aku cek jantung aku cek baby..

Alangkah terkejut aku bila dapat tahu bukan nafas je masalah tapi air ketuban aku tinggal 8.1 je.. paling normal 8 ke atas.. aikkkk.. mana perginya.. doc siap tanya ader ke leaking ke apa ke? Xder!! Ah sudah.. sadis...

Doc terus bg surat reference utk aku g hospital.. masa ni aku x de lak rasa contraction ke apa.. so kami pun trus proceed g hukm sbb memang selain cek up kt klinik dr zurimah, masa 7 bln tu doc bismi bg surat reference kt aku utk memudahkan aku g daftar bersalin kat hukm.. senang kan..

Sampai hospital aku terus g emergency untuk bersalin sebab dh malam.. dorg suh aku kencing.. cek contraction.. cek oksigen.. cek jantung.. ambik darah dr nadi sebab darah biasa x sama katanya.. cek bukaan.. ni yg aku x ske sbnrnya g hospital sebab kene serah diri x best.. hish... tp berserah je la.. ngee.. last2 17.09.2013 malam tu aku kne tahan wad..

Eh panjang berjela la aku tulis.. klo rajin teruskan membaca k.. hahahaha

Pastu masuk wad aku dh tukar baju wad aku mintak en somi beli nasi ayam kat sup meletop penara.. memang lapar weh aku lom makan dr pg.. dr pg.. ulangan.. ekeke

En somi balik dulu mandi settle apa yg patut then dtg blk hantar.. masa tu dh kul 2pg baru aku dapat makan.. sob sob.. licin aku makan.. bau sup satu wad.. ada aku kesah.. dh mcm apa makan malam2..

Sok pg aku dh mandi doc panggil cek bukaan baru 2cm.. doc masukkan induce ubat 2 biji dan suh aku baring kat katil x leh gerak selama 1 jam ok.. pas aku baring doc bertukar shift dan doc2 baru pun sampai..

Antara doc2 tu aku kenal 2 org je doc chan n doc azrai.. sbb dorg der cek aku masa monthly check up.. so dorg start bg aku tretatment... smua pakar dtg.. dekat 10org.. aku pakai oksigen.. sebab susah nafas kan.. waduh dah macam kritikal je kan sakit aku.. so aku layankan jer la

T aku sambung lagi k.. kang panjang2 korg boring laks..

Xoxo
Lisa

Tuesday, September 17, 2013

39w 2d (x kuar2 lg)

Hai semua..

Aku dh 39w 2d hari ni tapi baby dalam perut ni macam x nak kuar je.. adoyai.. last check up kat hukm ri tu doc tu dh siap buat cek bukaan n hampa bila bukaan baru 0.5cm..

Doc siap bg date selepas due date n cakap kat aku saya harap saya tak jumpa awak pd tarikh tu sebab kalau boleh sebelum tarikh tu awak dh bersalin.. ngeeee aku hanya mampu tersengih je..

Mcm2 tips dan blog dan video dan byk lagi petua aku dh cuba tapi hampa.. semua x menjadik pun.. sadis..

Kalau boleh aku nak lahirkan baby ni secara normal tanpa induce dan tanpa c-zer... Ya Allah tolonglah hambamu yang lemah ni..

Lagi satu.. dh 3 tahun menanti dan dikurniakan seorg cahaya mata buat aku x sabar nak tunggu dia kuar.. aku yg tak sabar? Aku rasa nenek2 dia daddy dier makcik2 dia smua pun tak sabar.. ekekeke..

So bg aku inilah penantian yg paling menyiksakan dlm hidup aku so far.. sangat2 siksa menunggu dan terus menunggu.. skrg ni aku kerap merasa sakit pada ari2.. sakit pada tulang kangkang.. sakit pinggang mmg dr awal peknen.. mcm2 la.. sob sob

Mlm2 g toilet kencing lah cirit lah.. penat2.. tapi itulah kan.. kang aku ckp korg pun ckp sama je smua org mcm tu.. hahahahaa... (gelak p sadis)

Apa pun aku tak pasti sampai biler penantian ni.. maybe aku kne nyanyi lagu bienda penantian tu gamaknya baru leh kuar.. hikhik..

Oklah sebelum aku tambah2 mengarut aku kat sini nak susun 10 jari tangan ngan 10 jari kaki mohon ampun dan maaf sekiranya ada yg terkasar bahasa ke ada dosa salah silap dan sebagainya ke atas sesiapa yg kenal atau tak kenal aku selama ni..

Maklumlah kalau aku g bersalin mcm aku g perang.. ntah apa yg Allah dah tulis untuk aku selepas tu.. so korang maafkan lah aku ek..

Love,
Lisa

Monday, September 2, 2013

Resepi Kuah Kacang Simple dan Sedap

Raya2 biasanya org masak kuah kacang la kan tp maaf lah ckp bukan semua sedap.. kadang2 mak buyong amek byk mcm selera sgt tp last hampa tp sebab dh terambik kne ler habiskan.. sob sob..

Bukan lah nak kata mak buyong masak sedap sangat kan tapi kalau biasanya kawan2 dtg smua komen alhamdulillah positif tentang apa yg mak buyong masak.. hikhik jgn riakk.. x baik.. dush!!

Ok sblm mak buyong btambah riak meh lah mak buyong konsikan resepinya ok.. bahan2nya:-

1) kacang tanah
2) lengkuas
3) serai
4) cili kering
5) bawang besar
6) bawang putih
7) belacan
8) asam jawa
9) gula
10) garam n aji
11) air

Cara2nya:-

1) goreng kacang sampai kuning guna minyak sikit then sejukkan.. pas sejuk bhg 2 satu blend halus satu blend kasar
2) gunting cili kering then rebus buang biji pastu blend dgn bwg besar, bwg putih n belacan sikit pastu tumis dgn serai yg dh diketuk biar wangi.. minyak jgn byk sgt.. tumis smpai cili tu masak or org panggil naik minyak
3) masukkan air dlm cili td then lengkuas yg dh diketuk n kacang yg diblend td n masak smpai menggelegak
4) bila dh menggelegak masukkan air asam jawa, gula, garam n aji then rasa la sedap ke tak.. hihihi
5) dh siap.. leh makan ngan nasi impit, leh makam ngan sayur lemak lodeh.. leh mkn ngan satay.. mcm2lah.. gerenti menjilat jari... selamat mencuba...

XoXo
Lisa