SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

Why love ??

We all want to fall in love. Why?Because that experience makes us feel completely alive.Where every sense is heightened,every emotion is magnified,our everyday reality is shatteredand we are flying into the heavens.It may only last a moment, an hour, an afternoon.But that doesn't diminish its value.Because we are left with memoriesthat we treasure for the rest of our lives.

Semuanya Indah dari sudut pandangan semata-mata

Semuanya Indah dari sudut pandangan semata-mata
Hindari Syaitan

Life to Live

Life to Live
Penenang Diri Paling Mujarab

Saturday, October 15, 2011

:: MIMIE LULU BT ABDULLAH ::


Hai, nama saya Mimie Lulu Bt Abdullah.. akakakaka... Ni lah buah hati pengarang jantung skarang nih.. Yer lah nak anak lambat lagi x tahu bila leh dapat...


Ngee... cuma ada satu yang aku x berkenan dengan si mimie nih, dia kuat menggigit... pantang lah tgk sesiapa jer nak disambarnya.. ader ker patut.. ish ish ish


Ada ker petua supaya dia kurang menggigit? Dan skrg selain kuat menggigit, dia sangat hyper active... ngeeeee


Sebenarnya mimie nih homeless masa budak office saya jumpa dia.. dan oleh kerana kat umah dia dh ader rabbit, so dia dah tak nak bela n offer kat saya..


Saya memang lah berminat dengan kucing n tambahan lagi si mimie nih nampak cute (masa tue).. akakakaka 


Apa pun, saya sayang mimie sangat2 macam anak saya sendiri.. banyak permainan dia, cage dia, dan mcm2 lagi lah dh saya beli untuk dia..


Semoga dia kurang menggigit lagi pas nih... Amin

:: MENG-UP-DATE ::

Dah tersangat lama rasanya tak mengupdate blog nih.. Bz the sesangat lately.. How's life? for me banyak sangat yang terjadi sehinggakan tidak tertulis..


Cuma satu, saya sedar, kita hanya manusia biasa yang tak lepas dari membuat kesilapan dan segala yang buruk datangnya dari diri kita sendiri dan yang baik datangnya daripada Allah yang satu..


Tuesday, August 16, 2011

Operation

Saat ini aku tengah berdebar-debar menunggu suami aku menjalani penbedahan tonsil.. yer pembedahan tonsil..


Seram nihh.. hehehehehe


Actually baru aku tahu hakikatnya bahawa pembedahan tonsil tue sebenarnya wajid jika ianya telah mengganggu salur penafasan kita seharian.


Bayangkan dalam masa tidur 8 jam tue, nafas kita berhenti sebanyak 87 kali.. tak ker parah tue? Aduhai...


Jadi aku just nak share ar apa aku rasa skrg walhal aku sebenarnya tak tahu nak tulis apa nih..


Sekian..

Corat-Coret

Rasanya sudah cukup sebulan lamanya aku tak mengupdate blog aku nih.. yer memang.. aku sangat2 tak punya masa.. tak tahu nak curik masa tue dari mana untuk membolehkan aku mengupdate blog aku nih.. aduhai..


banyak sebenarnya benda yang berlaku dalam hidup aku sejak dua menjak nih tapi semuanya aku serahkan kepada qada' dan qadar sahaja.. 


bukan apa, malas nak menaip detail sangat.. heeeeeee


Tue je lah nak cakap n tulis.. sekian



Wednesday, July 20, 2011

:: 1st ANNYVERSARY ::

Happy 1st Anniversary Sayang!!!

Itu lah yang aku ucapkan sewaktu dia sedang drive ke hentian rawat dan rehat tapah, perak.. Yer.. Memang gila.. Dan Hanya kerana nak membelikan aku Mangga Australia tue.. Soooo sweet...

Actually aku main2 ajak ayam jerk sebab aku rasa geram bila dia balik kursus ri tue, dia beli sebiji jerk mangga tue sebab besar.. sekali makan jerk pun dh abis.. hurm.. x cukup!!!

Malam tue kami buat kerja gila g drive ke tapah, beli buah dan balik... pastu singgah kg baru jugak beli buah.. hahahaha mengong apa tah tetiba teringin makan buah jerk kerja semenjak dua menjak nih..

Memang dia bukan romatik, tapi dia kadang2 pandai mengambil hati.. walau dia bukan lemah lembut, tetapi dia sangat caring.. dan yang paling penting dia kuat makan.. HAHAHAHAHA...

Aku sayang dia, aku cinta dia.. aku rasa hidup aku lengkap dengan adanya dia.. dan kalau kami dikurniakan zuriat, ianya akan menjadi betambah lengkap tapi tue semua kerja tuhan.. apa pun aku telah lakukan yang terbaik selama setahun sebumbung dengannya..

Aku buat muffin untuk dia makan.. Seronok bila tengok dia makan dengan jayanya.. aku pun jadi kenyang tengok dia berselera macam tue..

Jadi untuk korang aku hanya titipkan gambar jerk lah nampaknya..





Sekian, sayang dia selamanya..




Saturday, July 9, 2011

:: APAM POLKADOT.. DOT DOT.. ::

Hari nih Sabtu dan seperti biasa aku x kerja ari nih.. semalam aku dah beli barang2 untuk buat apam polkadot yang aku tengok resepi dia kat sini .... So ader jugak aku tengok resepi macam mana nak buat macaron tapi x der oven daaa... Pada awalnya aku agak jakun gak tengok ada apam warna warni macam nih siap berinti sebab biasanya mak aku selalu masak apam biasa2 jerk yang sebelum makan kene gaul dengan kelapa tue.. hahaha


Serius aku tak pernah lansung tengok apam warna warni a.k.a polka dot nih... 


Ok, meh aku nak kongsi apa bahan2 dan cara2 nak buat apam warna the warni nih..


Bahan2

275gm - tepung gandum ~ ayak dengan baking powder
3biji - telur gred A
200gm - gula halus
150ml - susu segar / susu cair / susu sejat
3st - baking powder ~ ayak dengan tepung
1st - ovallete
1st - esen vanilla 
Filling / inti - ikut kesukaan masing2
Pewarna ikut kesukaan masing2

Cara2

1.Pukul telur + gula + ovallete sehingga gebu 
2.Masukkan tepung dan susu secara berselang seli sehingga habis...dan pukul pada kelajuan sederhana 
3.Masukkan esen vanilla
4.Bahagikan adunan ikut warna pilihan paling kurang pun 2 warna...
5.Tuang separuh adunan warna pilihan untuk dasar dan kemudian isikan filling / inti keatasnya 
6.Penuhkan adunan sehingga 3/4 dalam paper cup
7.Ambil adunan yg berlainan warna....masukkan dalam piping beg kemudian titikkan atau dot'kan adunan ke adunan dasar tadi...
8.Panaskan kukusan...air kukusan dah mendidih...kukus adunan dengan api sederhana dalam 10 - 15 minit
9.Siap kukus bolehlah dihidangkan.

Tips Tambahan

1.Kalau taknak letak filling pun boleh
2.Boleh gunakan perasa selain vanilla
3.Cover penutup kukusan dengan lampin atau kain




nie yang aku buat.. kaler dia x berapa nak menarik lah.. maklum lah pertama kali buat.. ahaks..

haa, t aku akan teror kan tangan aku nih untuk jadikan warna the warni macam nih.. hahahah cantik dia nih buat.. 

apa pun, segalanya terletak di tangan anda.. chewah.. janji sedap.. 

Selamat mencuba yer!!!




Thursday, July 7, 2011

:: GAME IKAN ::


Haha.. semalam akhirnya dengan bantuan seorang teman lama, aku dapat jugak download game yang aku carik-carik selama nih.. 

Aku ingat lagi dah lama dulu aku slalu main game nih di waktu-waktu senggang.. memang menyeronokkan.. boleh dikatakan aku penternak ikan berjaya lah waktu tue.. (walaupun dalam game jerk).. hahahaha


Release sgt tension bila main game nih sampai aku tak nampak jam dah menunjukkan hampir pukul 1 pagi.. ya allah.. hahahaha.. tapi korang pun patut try main game nih.. sure layan beb..


Selain korang menyelamatkan ikan-ikan ternakan korang dari dimakan dari monster yang warna kuning macam gambar kat atas tue, korang juga dapat melihat ikan-ikan pelik yang semestinya jarang dilihat di laut2 zaman kini.. ahahahaha

Jadi, meh sini aku bagi link mana nak download supaya korang jugak leh men download2 macam aku.. ngeh ngeh ngeh... 

So nak ker tak game nih? mesti korang pun nak kan? Haaa.. tekan jerk kat sini

Sekian jerk citer aku stakat nih...