SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

Why love ??

We all want to fall in love. Why?Because that experience makes us feel completely alive.Where every sense is heightened,every emotion is magnified,our everyday reality is shatteredand we are flying into the heavens.It may only last a moment, an hour, an afternoon.But that doesn't diminish its value.Because we are left with memoriesthat we treasure for the rest of our lives.

Semuanya Indah dari sudut pandangan semata-mata

Semuanya Indah dari sudut pandangan semata-mata
Hindari Syaitan

Life to Live

Life to Live
Penenang Diri Paling Mujarab

Monday, December 5, 2011

:: GERIMIS SENJA ::

Penulis   : Lisa Nur Rahezza
Tajuk     : Gerimis Senja




Tatkala ini, dudukku seorang diri melihat keluar jendela, sedari bahuku ditepuk oleh seseorang.. "hai, mana kau pergi? jauh menung nampaknya" tegur Tina, teman serumahku yang sentiasa ada di sisiku dikala suka mahupun duka.. "tak der lah jauh sangat, aku agak2 dah sampai ke marikh dah tadi " aku berseloroh menghilangkan debar di dada.. Ya, memang aku termenung sejak dari tadi, memikirkan hari mendatang yang entah cerah ataupun kelam suram tidak terkata.. Sesungguhnya kita hanya manusia biasa yang tidak mampu membaca hari akan datang..


"Ha, menung lagi, aku masih kat sini cik kak.." tegur Tina lagi.. aku mula berpaling dan berjalan menuju ke sofa kecil di ruang tamu dan lucunya Tina hanya membontotiku.. "Yang kau nih ikut aku sampai kesini nih kenapa? Buang tebiat ker apa" soalku semula kepada Tina tidak jemu mengusik dan Tina dengan muka seriusnya hanya diam tanpa kata.. Aku lihat seolah-olah dia pula yang termenung dihadapanku..


"Tadi kata orang yang termenung, tapi sekarang dia pulak.." selorohku cuba menghidupkan suasana dengan harapan Tina akan mengikut rentakku juga namun sia-sia.. Tidak pernah aku melihat Tina terlalu bermasalah seperti hari ini. Kenapakah dia bersikap begini. Pasti ada sesuatu yang cuba disembunyikan olehnya.


"Tina, kau kenal aku buakn setahun dua tau, kalau ada apa-apa cerita lah jangan diam sahaja" pujukku dan aku lihat ada air jernih yang bertakung dikelopak mata Tina.. Tina terus menerpa dan mendakapku lalu menagis teresak-esak menambahkan lagi teka-teki yang memang sekian ada di dalam hatiku kini. Ya Allah, kau lindungilah kawanku ini dari malangpetaka dan anasir-anasir jahat.. Doaku didalam hati.


Akhirnya tangisan Tina reda dan ada sedikit senyuman yang terukir di bibirnya yang munggil itu. "Dah kenapa pulak ko nih Tina, tadi beriya-iya menangis nih kau ketawa pulak, pelik lah aku.. Ko jangan bukan-bukan Tina" Amaranku keras. Risau juga aku melihat keadaan Tina tatkala ini.


"Aku dah pikir masak-masak dan aku dah buat keputusan nak kawin dengan Jeff, aku nangis sebab aku gembira sangat-sangat, Eika" lancar sebaris ayat yang dituturkan oleh Tina kepadaku. Bulat biji mataku mencerlang kearahnya.. Gila ker apa budak nih.. "Itu bukan cerita duka, itu cerita suka, happy" jeritku agak tidak berpuas hati. Aku rasa seolah dipermainkan oleh Tina.


Ada sedikit perubahan di muka Tina. Aku masih dengan muka seriusku dan akhirnya ketawaku pecah juga. Tina juga turut sama ketawa dan kami berdakap seolah berkurun lamanya tidak bertemu. "Aku bahagia untuk kau, ternyata tidak sia-sia hubungan kalian selama nih" Aku bagaikan tidak percaya wanita sekasar Tina mampu jatuh cinta dan mengalirkan mutiara jernih dari kolam mata yang bening itu. Sebelum masuk tidur, aku sempat berseloroh ke arah Tina dimuka pintu kamarku, "Nampaknya aku jugak lah yang belum ada sesiapa nih.." Sambil berlalu meninggalkan Tina yang hanya menggeleng-gelengkan kepala melihatkan telatahku ini.


**********************************************************************************


"Hei, kau tak nampak atau buat-buat tak nampak ha jantan!!" jerkahku kepada lelaki itu yang tiba-tiba muncul dan terus melanggarku. Terlihat dari raut wajahnya, dia sedang gugup dikasariku. Ah persetankan semua itu. "Hello brader, kau dah langgar aku, takkan diam jer kot?? " lancang mulutku bersuara lagi pabila aku melihat lelaki itu hanya berdiam diri sambil tidak berkedip memandangku.. Aku yang geram dengan tindakan lelaki itu terus menghadiahkannya pelempang ajaibku dan aku lihat mukanya kemerahan menahan kesakitan.


Aku lantas beredar dari situ dengan hati yang sebal.. Dah kotor baju aku hari nih dengan jus avacado yang baru ku pesan tadi.. Ini semua gara-gara mamat sengal tue lah.. Aku yang menanggung padahnya.. memang bagus dia makan pelempang aku.


Dari kejauhan aku dapat melihat Tina sedang menuju kearahku dengan sengihan yang ala-ala kerang busuk dia tu. "Ooi, apa kene kau nih, muka macam ayam berak kapur, baju macam biawak tukar warna.." sambil terkekeh kekeh mengtertawakan aku. "Wah wah, sedapnya kau ketawa yer.. diam!!!!!!" tempikku sambil berlari ke arah asrama. Ada air hangat yang jatuh membasahi pipiku.. Tidak!! kenapa aku perlu menangis?? Soaku di dalam hati.. Lemahkah aku?


**********************************************************************************


Hari nih mood aku kembali seperti sediakala.. Bunyi telefon bimbit yang berdering minta di angkat.. "hello.. " sapaku lemah.. kedengaran suara si pemanggil mentertawakanku.. "Hello.. tengah buat apa tu?" soalnya..






to be continue

No comments:

Post a Comment