SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR

Why love ??

We all want to fall in love. Why?Because that experience makes us feel completely alive.Where every sense is heightened,every emotion is magnified,our everyday reality is shatteredand we are flying into the heavens.It may only last a moment, an hour, an afternoon.But that doesn't diminish its value.Because we are left with memoriesthat we treasure for the rest of our lives.

Semuanya Indah dari sudut pandangan semata-mata

Semuanya Indah dari sudut pandangan semata-mata
Hindari Syaitan

Life to Live

Life to Live
Penenang Diri Paling Mujarab

Sunday, June 22, 2014

Hakikat Kehidupan -Part 2

     Kebelakangan ini, diri ini sering disalah erti.. terkadang aku duduk termanggu sendiri.. segala perilaku ku salah dimatanya.. ya, mungkin benar aku salah.. tetapi tidakkah kau terfikir bahawa jika aku salah, teguran sebagaimana yang seharusnya diberikan? Adakah caci maki x kira tenpat dan masa?

     Kenapa aku yang hidup sebegini.. melihat teman2 seangkatan mahupun lebih muda dariku hidup bahagia aman damai disamping suami tersayang membuat aku cemburu.. mengapa tidak aku juga mendapatkan yang sama.. persoalan hari ini penuh dengan pertanyaan.. aku menjadi bukan diriku buat seketika..

     Aku terfikir yang aku tidak layak untuk didampingi.. aku hanya mampu untuj disakiti orang yang aku sayangi.. dan aku, hidup bernafas hari ini hanya untuk sebuah penderitaan.. tidakkah terfikir sang suami hidup kami telah banyak dibantu orang sekeliling sehingga kami tidak merasa kesusahan yang teramat? Tidakkah dia terfikir bahawa ibu bapaku masih memainkan peranan membantuku semampu mereka supaya tidak kita sekeluarga merasa kesusahan?

     Terfikirkah dek akalmu jasa2 mereka dalam sedar nahupun tidak? Pernahkah kau ikhlas menuturkan setiap ucapan terima kasihmu pada mereka walaupun mereka tidak melahirkan kau kedunia ini? Suami adalah orang yang paling kita harapkan di dunia ini.. jika suami juga tidak boleh diharap lagi, apalah lagi yang tinggal..

     Buat suamiku, janganlah kau bermegah kerana semua orang mengenalimu kerana ianya tidak memberi apa2 makna akhirat kepadamu, suamiku, sedar lah bahawa panas baran yang ada padamu hanya akan membunuh seluruh keluargamu kelak, suamiku, sentiasa fikirkan kita adalah apa yang kita inginkan bukannya sebaliknya.. Suamiku, andai bisa kupohon dari Allah untuk ambil nyawa siapa antara kita, akan kutawarkan diriku pengganti dirimu.. Suamiku sedarlah langit tak sentiasa cerah.. ubahlah lakumu moga berkat kehidupan kita..

No comments:

Post a Comment